Ремонт залізничних шляхів

Повне або часткове оновлення залізничних шляхів з точним збереженням їх розташування.

Будь-який вид ремонту в обов’язковому порядку включає відновлення автомобільних переїздів.

Ремонт жд путей
Види ремонту
які ми проводимо:
01
Комплексно-оздоровчий ремонт
  • часткова заміна елементів верхньої будови колії в обсязі до 10%;
  • заміна частини проміжного скріплення (болти, гайки, підкладки та ін.);
  • виправка шляху в плані і профілі;
  • регулювання ширини колії і зазорів;
  • часткове баластування шляху (досипання щебеню);
  • піднімання шляху по висоті.
02
Середній ремонт
  • часткова або повна заміна одного з елементів верхньої будови колії (шпал, рейок, скріплень, щебеню);
  • ремонт і заміна металевих елементів стрілочних переводів;
  • заміна комплекту стрілочних брусів;
  • постановка стрілочних переводів на щебеневий баласт.
03
Капітальний ремонт
  • заміна рейкошпальної решітки – повна заміна рейок, шпал, скріплень, щебеню;
  • відновлення проектних профілів земляного полотна;
  • заміна стрілочних переводів;
  • ремонт колійних сигнальних знаків.

Зв'язатися з нами

     

     

    Залізниця виступає основою взаємодії підприємств різних сфер діяльності. Щоб організувати безпеку і якість пересування локомотивів, слід періодично оцінювати стан полотна і, при необхідності, проводити відновлювальні роботи.
    Поняття ремонт залізничних шляхів має кілька різновидів, залежно від масштабу проблем і кількості необхідних матеріалів для проведення робіт.

    Ремонт залізничних колій: загальні поняття

    Залізнична колія це комплексна інженерна споруда, що включає в себе ряд автоматичних пристроїв для організації безперебійного руху локомотивів. Залізнична дорога складається з:

    • Верхнього шляху – рейки, стрілочних переводів, підрейкова основа, баласт.
    • Нижнього шляху – штучні і водовідвідні споруди, земляна основа.

    Щоб організувати проїзд автотранспорту, проводиться будівництво переїздів, шляхопроводів. Для безпечного руху пішоходів, прокладаються відповідні доріжки. Тому ремонт залізничного переїзду не менш значущий, ніж відновні роботи всієї галузі в цілому.
    Отже, в діяльність групи майстрів, які відповідають за технічне обслуговування дороги, входять наступні завдання:

    • Систематичне обстеження шляхів і встановлених на них пристроїв: оцінка роботи автоматичних пристроїв, контроль за дотриманням швидкісних режимів, встановлених начальником залізниці дороги.
    • Огляд залізничних шляхів незагального користування повинен проводиться щодня для своєчасного виявлення поломок. Майстру потрібно мати при собі необхідні інструменти.
    • Всі пристрої і споруди в зонах переїздів повинні міститися в нормах, встановлених “Правилами експлуатації”, що діють в Україні.

    Якщо виникла необхідність організувати ремонт залізничних колій незагального користування, пам’ятайте про правила:

    • Роботи слід починати в найкоротші терміни. Пам’ятайте, що функціональність і справність споруд і пристроїв покладається на начальників дистанцій колії та їх заступників. Тобто, в разі виникнення аварійної ситуації, відповідальність нестимуть керівні посади.
    • Капітальне відновлення залізничного переїзду і основних шляхів повинно здійснюватися в порядку і згідно з нормами, що діють в Україні.
    • Керівники шляхових дистанцій беруть на себе відповідальність в організації належного догляду за шляхами в різні пори року. Наприклад, в зимовий період необхідно подбати про наявність достатньої кількості снігоприбиральної техніки. Періодично слід оглядати стан грунту і, при необхідності, організовувати його дослідження.

    Ремонт і реконструкція залізничного шляху: види

    Згідно з діючими на території України нормам, роботи, пов’язані з відновленням залізної дороги, підрозділяються на види.

    Капітальний ремонт шляху незагального користування

    Масштабний захід, що припускає повну заміну будь-яких елементів або навіть вирізки ділянок баласту. Роботи проводяться в наступному порядку:

    • демонтаж залізничних колій незагального користування;
    • ліквідація баласту в неочищеному стані;
    • монтаж справного полотна;
    • балансування шляху, випрямлення по осі і профілю.

    Середній ремонт залізничного шляху

    Роботи, які не передбачають демонтаж інженерних складових, а лише заміну окремих елементів за підсумками аналізу стану дороги. Заходи проводяться в наступному порядку:

    • Огляд шляху і виявлення несправностей.
    • Зміна несправних елементів. Наприклад, заміна стрілочного переводу, елемента рейкошпальної решітки або інші подібні роботи.
    • Проведення тестування роботи автоматики, перевірка шляху по осі і профю.

    Середній посилений ремонт

    Ремонт під’їзних шляхів і всієї території залізничної дороги через виснаження земляного полотна. Коли товщина покриву стає менше допустимої норми, проводяться відновлювальні роботи і технічна заміна необхідних елементів.

    Планово-попереджувальний ремонт залізничної колії

    Комплексне виконання робіт по відновленню дороги, в список яких входить виправка шляху, підбиття шпал, тестування переводів. Дані роботи, як і капітальний ремонт залізничної колії, обов’язково включають в себе залучення спеціалізованої великовагової техніки.

    Підйомний ремонт залізниці

    Передбачає виконання заходів, спрямованих на відновлення стану рейкошпальної решітки. В спектр робіт обов’язково входить виправка залізничної колії.

    Додаткові роботи

    Залежно від аналізу стану дороги, а також виходячи з практики, фахівці також виділяють наступні види ремонтів.

    Ремонт залізничного переїзду

    Проводиться лише в тих випадках, якщо переїзд включений у власність ділянки незагального користування. Тут допустимо робити капітальний або середній ремонт. Обов’язкова перевірка стану сповіщувального обладнання.

    Одиночна заміна рейок

    Повний розбір залізничних шляхів не передбачається. Заміна необхідна в разі, якщо на якій-небудь ділянці рейки прийшли в непридатність. Якщо закрити рух на ділянці неможливо, визначається час активності на шляхах з метою зниження навантаження на рейки. В період відсутності руху проводяться ремонтні роботи.

    Ремонт стрілочних переводів

    Якщо мова йде про повну заміну пристрою, його монтують на засипаний щебенем майданчик з подальшим створенням основи з бруса. Щоб досягти високої якості монтажу, попередньо потрібно вирізати старий баласт. Ремонт передбачає роботи по випробуванню переводу і виявлення конкретних несправностей. У зв’язку з цим інженери розрізняють поточний або капітальний ремонт стрілочного переводу, в залежності від стану сполучного елемента.
    Робота повинна бути засвідчена приймальною комісією. Фахівці, а також представники власника дороги не загального користування, оглядають ділянку на відповідність виконаного відновлення проекту, кошторису. Здійснюється технічна перевірка.

    Поточний ремонт залізничного шляху

    Включає в себе заходи, важливі для власника дороги не загального користування. Вони допомагають виправити незначні дефекти, які виникають під час експлуатації. Таким чином, поточний ремонт залізничної колії допомагає надовго відстрочити дорогий капітальний.
    У нормі, а також відповідно до чинних “Правил утримання залізничних доріг”, поточні роботи виконують за графіком, який складається власниками і інженерами спільно на один календарний рік. Поточний ремонт залізниці включає в себе:

    • Забезпечення максимальних термінів служби автоматичних елементів, які використовуються на території, в тому числі сигнальних, сповіщувальних.
    • Перевірочні заходи, спрямовані на виявлення несправностей переводів, рейкошпальної решітки, ремонт верхньої будови колії. У тому числі видалення засмічень, закріплення болтів.
    • Утримання тупикових об’єктів.
    • Боротьба з рослинністю.
    • Виявлення просадочних територій в грунті – зміцнення, ремонт та утримання земляного полотна залізниць.
    • Перевірка стану рейкової колії.
    • Періодична перевірка рівності шляхів – використовується спеціалізоване обладнання.

    Обсяги підтримуючих робіт залежать від ряду показників:

    • вантажонапружених показник ділянки залізничних шляхів;
    • швидкість руху учасників дороги;
    • стан баласту;
    • навантаження на осі колісних пар;
    • конструктивні особливості дороги.

    Реконструкція та ремонт залізниць в компанії “Захід Шляхбудтранс”

    Роботи, пов’язані з відновленням залізничного полотна, здійснюються в чітко налагодженому порядку. Це дозволяє нашим замовникам бути впевненими в якості організованих заходів.

    • Оцінка ділянки. На цьому етапі проводиться огляд всіх інженерних і господарських споруд. Аналіз фіксується в документі, за підсумками якого робиться висновок – на об’єкті необхідний поточний або капітальний ремонт залізничного шляху.
    • Підготовка документів для узгодження. Тут прописуються всі роботи, які необхідно провести для відновлення повноцінної роботи шляхів: зміна стрілочного переводу, рейкошпальної решітки (часткова або повна) та інші. Етап також включає в себе складання докладної калькуляції – фінансового змісту ремонту.
    • Доставка необхідного матеріалу. Ми самостійно організуємо підвезення необхідного матеріалу, інструментів, техніки для виконання пунктів складеної калькуляції.
    • Розбір залізниці (частковий або повний). Виконання намічених робіт і подальша здача об’єкта замовнику. Складання акту прийому-здачі, отримання паспорта. Заходи з приймання обов’язково включають в себе повноцінний огляд ділянки в спільному порядку – з боку замовника і наших інженерів, випробування автоматики.

    До кожного клієнта наша компанія здійснює комплексний підхід. Ми організуємо роботи від оцінки та технічних заходів, до отримання дозволів на експлуатацію. Вартість послуг залежить від:

    • тривалості експлуатації залізничного полотна;
    • обсягу робіт, в межах якого планується організувати відновлення залізничної колії;
    • геологічних особливостей ділянки.

    Якщо у вас залишилися питання, задайте їх нашим консультантам. Заповніть форму заявки на дзвінок – вкажіть номер телефону, e-mail, назву компанії, з якою планується співпраця, і ім’я представника. Наші інженери зв’яжуться з вами найближчим часом.